Garantia Produselor
Potrivit legii, consumatorii beneficiază de o garanție legală de conformitate, aceasta fiind o protecție juridică acordată consumatorului rezultată prin efectul legii în raport cu lipsa de conformitate, reprezentând obligația legală a vânzătorului față de consumator ca, fără solicitarea unor costuri suplimentare să aducă produsul în conformitate, incluzând restituirea prețului plătit de consumator, repararea sau înlocuirea produsului, dacă acesta nu corespunde condițiilor anunțate în declarațiile referitoare la garanție sau în publicitatea aferentă.
Vânzătorul este răspunzător față de cumpărător pentru orice lipsă a conformității existentă la momentul la care au fost livrate bunurile. În cazul lipsei conformității cumpărătorul are dreptul de a solicita în primul rând repararea bunului sau înlocuirea bunului, în orice caz fără plată, cu excepția cazului în care măsura este imposibilă sau disproporționată. Cumpărătorul poate să beneficieze de asemenea de reducerea corespunzătoare a prețului sau de rezoluțiunea contractului privind acest produs.
O măsură reparatorie este considerată imposibilă dacă vânzătorul nu poate asigura produse indentice pentru înlocuire sau piese de schimb pentru reparare. O măsură este disproporționată dacă impune vânzătorului costuri care sunt nerezonabile în comparație cu cealaltă măsură reparatorie, având în vedere: valoarea pe care ar fi avut-o produsele dacă nu ar fi existat lipsa de conformitate; importanța lipsei de conformitate; dacă cealaltă măsură reparatorie ar putea fi realizată fără un inconvenient semnificativ pentru cumpărător.
Repararea sau înlocuirea va fi făcută în cadrul unui termen stabilit de comun acord în scris între vânzător și cumpărător, perioada nu poate depăși 15 zile de la data la care cumpărătorul a adus la cunoștința vânzătorului lipsa de conformitate sau a predat bunul vânzătorului.
Consumatorul poate solicita o reducere corespunzătoare a prețului sau rezoluțiunea în cazurile următoare: dacă nu beneficiază nici de reparare, nici de înlocuire; dacă vânzătorul nu a luat măsura reparatorie într-o perioadă de timp rezonabilă; dacă vânzătorul nu a luat măsura reparatorie fără inconveniente semnificative pentru consumator.
Pentru comenzile plătite cu cardul suma va fi returnată pe același card folosit la tranzacționare, în decurs de maxim 14 zile.
Consumatorul nu este îndreptățit să solicite rezoluțiunea contractului dacă lipsa conformității este minoră.
Defecte care nu intră sub incidența: defecte generate de nerespectarea condițiilor de utilizare a produslui; defecte generate de deformări, zgârieuri, fisuri, distrugeri totale sau parțiale; defecte datorate incendiilor, accidentelor, loviturilor, vibrațiilor.
Produsul trebuie să fie returnat în aceeași stare în care a fost livrat, cu accesoriile care l-au însoțit. Nu se acceptă pentru returnare produse care: prezintă modificări fizice, prezintă lovituri, zgârieturi, ciobituri, urme de folosire excesivă, șocuri de orice fel, reparări neautorizate.
Costul de retur, mai exact costul de transport al produselor este suportat de către Cumpărător.
Pentru produsele ale caror colete prezinta deteriorari vizibile atunci când sunt predate de către curier, va recomandam sa refuzati receptia lor. Pentru dovezi, coletul poate fi fotografiat si se poate intocmi un proces verbal impreuna cu reprezentantul firmei de curierat in care sa se mentioneze starea coletului din momentul livrarii. Riscul de pierdere sau de deteriorare a produselor va este transferat integral in momentul in care intrati in posesia fizica a produsului.